Zadanie pt. „Zakup licencji oraz wdrożenie oprogramowania – System Monitorowania Odpadów Komunalnych, w zakresie kontroli oraz nadzoru nad strumieniem stałych odpadów komunalnych pochodzących z terenów Gmin wchodzących w skład Związku Międzygminnego BZURA” została dofinansowana ze środków w ramach umowy dotacji nr 640/BN/D/2012 z dnia 27 grudnia 2012 roku
Wartość ogólna zadania – 64 267,50 zł
Wartość dotacji WFOŚIGW – 51414,00 zł
Wkład własny – 12 853,50 zł
Zakres prac objętych wnioskiem o dofinansowanie obejmuje zakup oprogramowania, które pozwoli na kontrole strumienia odpadów, zapewnienie odpowiednich poziomów recyklingu poszczególnych frakcji oraz objęcie wszystkich nieruchomości systemem selektywnej zbiórki odpadów.
Związek w ramach zadania zakupił oprogramowanie oraz wyposażenie każdej z gmin członkowskich w narzędzia niezbędne do spełnienia zapisów ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach.
Nadzór nad całością systemu obejmie Biuro Związku.
W ramach Zadania Związek Międzygminny „BZURA” zakupił licencję wraz z usługą wdrożenia oprogramowania dostępu dla wszystkich gmin członkowskich, które będą brały udział w zbieraniu danych dotyczących ilości nieruchomość, jakie mają zostać objęte systemem.
Dodatkowo Związek jako lider oraz instytucja tworząca system również zostanie wyposażony w oprogramowanie.